Książki, które pomogą Ci zarobić na nieruchomościach


Można powiedzieć, że nie przepadam za czytaniem książek drukowanych. Od zawsze jakoś mnie do siebie nie przekonywały. Zmuszony więc sytuacją, że książek, które chciałbym przeczytać wkrótce nie ma w postaci elektronicznej, zakupiłem drukowane egzemplarze i... Nie zawiodłem się ;-)

W związku z tym, że coraz bliżej przymierzam się do inwestycji mieszkaniowej na flipa, skupiłem się także pod tym kątem.

Dziś już jestem po lekturze jednej z nich, tej najważniejszej dla mnie i muszę powiedzieć, że książka była warta swojej ceny. Mowa o "Zarabiaj na nieruchomościach - kup, wyremontuj i sprzedaj lub wynajmij z zyskiem" od Wojciecha Orzechowskiego. Autor promuje ją jako poradnik do osiągnięcia stanu rentierstwa w 6 lat. Dosyć śmiałe zdanie, które w mojej ocenie jest prawdziwe i możliwe do zrealizowania.

Zarabiaj na nieruchomościach - Wojciech Orzechowski - krótka recenzja



Książka już na wstępie zapowiada się ciekawie, autor na każdym kroku informuje czytelnika, że w razie pytań lub wątpliwości, służy pomocą i ten może się do niego odezwać. To bardzo fajna opcja, z której myślę, że i ja skorzystam wkrótce.

Ja od zawsze byłem samoukiem i bardzo dużo czytałem. Blogi finansowe przeczytane od deski do deski, blogi "nieruchomościowe" (także te od inwestorów) także, więc posiadam sporo wiedzy teoretycznej. Większość treści nie było dla mnie zaskoczeniem w książce, ale... Są podpowiedzi, których nie znalazłem do tej pory w Internecie. Chodzi głównie o "podstawowe" sprawy związane z kupnem mieszkania, o których nie mówi się nigdzie, bo... Jest to zbyt oczywiste, a w przypadku, gdy w grę wchodzi inwestowanie "na flipa", mówimy o sporych pieniądzach i nie można pozwolić sobie na podstawowe błędy.

Podoba mi się przedstawiona przez autora książki definicja Wzorcowej Nieruchomości. Zgadzam się z nią, ale wydaje mi się, że ile miejscowości, tyle różnych definicji WN. Ja skupiam się na inwestowaniu w Szczecinie i w mojej ocenie, rynek nieruchomości tutaj rządzi się innymi prawami.

W związku z tym chciałbym na początku skupić się na flipowaniu mieszkań typu kawalerka. Ostatnio pracownik nieruchomości, który dopinał moją pierwszą nieruchomość na wynajem w Szczecinie dał mi informację, że na całkiem dobrym (pod kątem wynajmu/sprzedaży) osiedlu, na rynku wtórnym, była do kupienia kawalerka za ~92.000 zł o wartości rynkowej 120.000 zł. Na samym kupnie i odsprzedaży można było zarobić około 20.000 złotych przed opodatkowaniem. A to sporo.

Jako ciekawostkę podam, że miałem także informację od jednego z maklerów, że jego agencja na flipie mieszkania 3 pokojowego (rynek wtórny) zarobiła 50.000 zł przed opodatkowaniem. Informacja dotyczy rynku szczecińskiego, więc jak na te warunki to zarobek idealny. Dwie transakcje w roku i znajdują się środki na kawalerkę do kompletnego remontu, również w Szczecinie. Można? Można.

Całe inwestowanie z Wojciechem i Jego systemem opiera się na kupowaniu nieruchomości poniżej ich wartości rynkowych, następnie remontowanie (lub też nie, o ile cena jest bardzo niska) i sprzedaż. Według autora, na Wzorowej Nieruchomości można zarobić 15.000-30.000 zł bez większego problemu, przed opodatkowaniem.

W związku z tym, że tytuł wskazuje na więcej książek, przedstawiam pozostałe pozycje, które zakupiłem w Sklepie Rentiera, aby zapłacić możliwie jak najmniej za wysyłkę - po co w końcu kupować na raty ;-) Książki czekają na swoją kolej, na pewno zostaną przeczytane od deski do deski.

Zachęcam do kupna w/w książek, w szczególności pozycji od Wojciecha Orzechowskiego, bowiem opisuje cały proces zakupu nieruchomości od A do Z. Jako osoba całkowicie nieznająca się na nieruchomościach, masz szansę na poznanie świata mieszkaniowego i jeszcze na nim zarobić!

A tymczasem ja zabieram się za kolejną książkę - na drugi ogień leci Negocjuj!
Książki, które pomogą Ci zarobić na nieruchomościach Książki, które pomogą Ci zarobić na nieruchomościach Reviewed by Przemysław on 11/16/2016 Rating: 5

19 komentarzy:

  1. idealnie się wstrzeliłeś z tymi książkami. właśnie sam zamierzam dowiedzieć się czegoś więcej o inwestowaniu w nieruchomośći i zamierzałem przeczytać klika książek. dzieki twojemu blogowi będę wiedział, które są warte uwagi, a które nie. Będę musiał częsciej tu zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojtku,

      Miło mi, że kolejny komentarz od Ciebie ląduje na moim blogu. Doceniam to! Dziś już jestem po lekturze kilku kolejnych pozycji (została mi tylko jedna książka) i powiem tak - rewelacja ;) Polecam każdemu!

      Usuń
    2. Pod choinke, od mikiłaja zamawiam wyrzej opisywaną książkę Wojciecha orzechowskiego. Mam nadzieję, że mój list dotrze. Od przyszłego roku chciałbym trochę bardziej zagłebić się w tematykę nieruchomości.

      Usuń
  2. Najlepiej kupić mieszkanie już z pełnym wyposażeniu. Nie kupujmy mieszkania "pod wynajem" tylko zainwestujmy tak jakbyśmy mieli tam zamieszkać. Jeżeli ktoś szuka tanich mieszkań to (klik!) i zapraszam na strone pcg.pl.

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby inwestować przyda się dodatkowa http://gotowkawportfelu.pl/, inaczej nie ma czego pomnażać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiedza jest ważna, to pewne. Generalnie na nieruchomościach można dużo zarobić, np. je wynajmując. Można kupić atrakcyjne mieszkanie jak https://vantage-sa.pl/atrakcyjne-nieruchomosci-wroclaw/ na które z pewnością wielu chętnych się znajdzie i wówczas czerpać zyski z czynszu

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesują mnie również takie publikacje, ponieważ pomyślałam, że kupno mieszkania i jego wynajem może być interesującą inwestycją. Na stronie https://vantage-sa.pl/mieszkania-z-ogrodkiem-wroclaw/ można znaleźć sobie szczegółowe informacje związane z mieszkaniami od dewelopera, gdyby ktoś z Was szukał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przed zakupem mieszkania w pierwszej kolejności powinniśmy dokładnie wybadać rynek. Każde miasto ma inne stawki za mieszkania o podobnym metrażu i standardzie, jest wiele czynników które na to wpływają. W kolejnym etapie zastanówmy się nad sfinansowaniem naszych marzeń o własnych czterech ścianach. Potrzebny będzie kredyt hipoteczny lub gdy mamy już dość sporo uzbieranej gotówki, złożenie wniosku w firmie takiej jak https://familyloan.pl/ która pozwoli nam na uzyskanie kredytu uzupełniającego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przed zakupem mieszkania moim zdaniem należy zastanowić sie komu chcemy je wynając, bo dla każdej grupy docelowej powinniśmy urządzić je w trochę inny sposób. Niestety od 2 lat obserwuje dużo mniejsze zyski z wynajmu. Zachęcam zajrzeć na blog http://zeroraty.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. O super! Myślę o tym, więc na pewno taka książka bardzo mi się przyda. Jednak dorzuciłabym do tego jeszcze artykuł na stronie https://cuk.pl/porady/czy-warto-ubezpieczyc-mieszkanie-pod-wynajem który mówi o tym, dlaczego warto ubezpieczyć mieszkanie, które dla kogoś się wynajmuje. Koniecznie przeczytajcie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja akurat nie zamierzam na nieruchomościach zarabiać, gdyż dla mnie liczy się przede wszystkim to, że mam w końcu moje upragnione mieszkanie. Fajnie, że wybrałem ofertę dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/ i bez problemów mogłem zamieszać w Trójmieście.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakiś czas temu skorzystałem z usług firmy https://condo.pl/ i mogę ich szczerze polecić wszystkim zainteresowanym. Są to najlepsi specjaliści w przypadku nieruchomości inwestycyjnych.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno w tego typu inwestycjach mieszkaniowych wiedza to podstawa.
    Odnośnie inwestycji w mieszkania we Wrocławiu to tutaj macie fajny artykuł: https://stalowemiasto.pl/artykuly/artykuly.php?mode=pokaz&id=52429.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja raczej takich działań nie planuję, ale za to chcę dodać, że bardzo ważną opcją jest również to aby mieć wiedzę komu zlecić wykonanie ogrodzenia. Z tego co udało mi się ustalić to właśnie firma https://www.wawerbud.pl/montaz-ogrodzenia-z-pustaka-gladkiego-warszawa/ takimi rzeczami na pewno się zajmuje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wybór odpowiedniego biura projektowego jest kluczowy dla sukcesu każdego projektu. Biuro projektowe https://zarzycki-konstrukcje.pl/ oferuje profesjonalne usługi projektowe, które pomagają klientom w realizacji ich wizji. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii i narzędzi, biuro to jest w stanie dostarczyć projekty o najwyższej jakości, spełniające oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.