[PWE] Wczesna emerytura - listopad 2016


Mimo, że jeszcze nie ma piętnastego dnia miesiąca, publikuję już kolejny artykuł z serii PWE, czyli systematyczne oszczędzanie na prywatną emeryturę. W listopadzie działo się sporo, dorzuciłem sporo więcej do portfela niż zakładałem, ale spowodowane było to głównie dodatkowymi zastrzykami gotówki, które prawdopodobnie okażą się regularne przez najbliższe kilka miesięcy.

Po raz kolejny przypominam, że PWE realizuję w dostępne praktycznie dla każdego rozwiązania finansowe, które nie wymagają (póki co) poświęcania sporej ilości czasu. W dalszym ciągu środki są utrzymywane na rachunku w Raiffeisen Polbank.

Zanim jednak pojawią się konkretne liczby, chciałbym odnieść się do ostatnich wiadomości politycznych w USA, które miały kluczowe (jak widać) znaczenie na rynku walutowym. W związku z tym, że zarabiam w euro, a większość środków konsumuję w rodzinnym kraju (PLN), to dla mnie jest to na rękę, że EUR/PLN w ostatnich dniach poszybował bardzo do góry.

(źródło: http://pl.investing.com/currencies/eur-pln)

Ci, którzy "siedzą" w walutach doskonale zdawały sobie sprawę z tego, że można było się spodziewać gwałtownych ruchów na rynkach walutowych i ugrać kawałek tortu dla siebie. I tak oto Bogusz z bloga Prywatny Investor postanowił zarobić kilkadziesiąt tysięcy w jedną noc. To było jednak kilka dni temu, natomiast od wczoraj kurs EUR/PLN szaleje i wzrósł o około 10 groszy od Trumpowej nocy. Ostatnie 48h to także przełom, co możesz zauważyć na powyższym wykresie. Ja się cieszę, ponieważ oznacza to dla mnie dodatkowe setki złotych, które zaoszczędzę podczas wymiany EUR > PLN.

Osobiście uważam, że za około 14-21 dni wszystko wróci do normy, czyli do stanu sprzed wyborów w USA.

(kliknij, aby powiększyć obraz)

Wróćmy jednak do Wczesnej emerytury i liczb - listopad okazał się bardzo hojnym miesiącem, ponieważ do portfela dorzuciłem aż 841,61 zł więcej niż zakładałem. Pojawiły się dodatkowe środki finansowe, a w związku z tym, że ich teraz nie potrzebuję, przeznaczam je na konto PWE. 

(kliknij, aby powiększyć obraz)

Wpłacony kapitał: 4391,28 zł
Odsetki: 5,35 zł
Wartość PWE: 4396,63 zł.

Tak to wygląda teraz - wykres ostro poszybował do góry, z czego jestem dumny. 
Z obecnych informacji, które teraz posiadam mogę zdradzić, że prawdopodobnie:
  • w grudniu dorzucę kolejne 328 zł ekstra
  • dorzucę cały zysk netto 2016 z mieszkania, które wynajmuję (waham się co do tej decyzji); nastąpiłoby to po 20 stycznia 2017.
Głównym założeniem PWE jest ciągła reinwestycja (wciąż małych niestety) środków pieniężnych. Bez dodatkowych wpłat portfel nie mógłby się rozwijać, ale pamiętaj, że małe środki = małe zyski, duże pieniądze = duże zyski.
[PWE] Wczesna emerytura - listopad 2016 [PWE] Wczesna emerytura - listopad 2016 Reviewed by Przemysław on 11/12/2016 Rating: 5

2 komentarze:

  1. Duże kwoty to suma wielu małych kwot. Od czegoś się zaczyna. Z czasem pieniędzy będzie coraz więcej. Super, że udaje ci się regularnie oszczędzać, to się chwali. A co do efektu trampa- mi też udało się nieco zarobić.Miałem odłożone trochę dolarów, które też poszły w górę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Wojciech,

      Dziękuję za Twój komentarz. Jest dokładnie tak, jak piszesz. Od czegoś trzeba zacząć. Co do oszczędzania to wychodzi na to, że już nauczyłem się to robić regularnie. Wręcz oczekuję 10-15 dnia miesiąca :-)

      Fajnie, że Tobie także udało się coś zarobić na efekcie wyborczym.

      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.