[PWE] Wczesna emerytura - grudzień 2016



Witam w kolejnym podsumowaniu PWE, który sukcesywnie realizuję na łamach bloga Wczesna Emerytura. Celem Projektu Wczesnej Emerytury jest pokazanie, że regularne oszczędzanie pieniędzy jest świetnym sposobem na wcześniejsze zakończenie pracy na etacie :)

CZYTAJ: [PWE] Wczesna emerytura - listopad 2016

W ostatnim podsumowaniu wspominałem między innymi o wysokim kursie EUR/PLN, co jest mi na rękę. A jak to wygląda prawie miesiąc później?

(źródło: http://pl.investing.com/currencies/eur-pln)


Szczerze? Nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy. Gdybym jednak wstrzymał się z ostatnią sprzedażą EURO, zarobiłbym dodatkowe kilkanaście stówek. No cóż. Tak to już jest. Mogłem jeszcze zaczekać, jak zareaguje rynek po wyborach w USA.

Moje założenia dotyczące rynków forexowych nie do końca się sprawdziły.
Osobiście uważam, że za około 14-21 dni wszystko wróci do normy, czyli do stanu sprzed wyborów w USA.
 Jak prezentuje się PWE w grudniu? Zapraszam do prześledzenia tabelki oraz wykresu! :)

(kliknij, aby powiększyć obraz)

Wychodzi na to, że grudzień to kolejny ponadprogramowy miesiąc jeśli chodzi o regularne oszczędzanie pieniędzy. Dziś dorzuciłem 500 zł + 328 zł ekstra w ramach dodatkowych przychodów. Wszystko wskazuje na to, że w kolejnym miesiącu także trafi większa kwota niż zakładane 500 złotych. Jak już wspominałem niejednokrotnie, dodatkowe przychody nie są mi w tym momencie potrzebne, więc od razu je przelewam na konto oszczędnościowe.

(kliknij, aby powiększyć obraz)

Wpłacony kapitał: 5219,28 zł
Odsetki: 9,23 zł
Wartość PWE: 5228,51 zł.

Odsetki powoli się robią ciekawe ;-)

Pod koniec listopada zmieniłem miejsce przechowywania środków. I tak z Raiffeisen Polbanku środki trafiły do Banku Millenium. Skorzystałem z promocji Agory, gdzie za kilka śmiesznie łatwych czynności jest do zgarnięcia stówka + odsetki. Sam rachunek oszczędnościowy jest obecnie oprocentowany na 2,8% brutto. Czyli cztery razy więcej niż w Polbanku.

Zachęcam wszystkich do tego, aby uporządkowali wraz z końcem roku swoje finanse osobiste. Polecam wykonać remanent kont bankowych, niepotrzebne rachunki usunąć, kto wie - może niektóre promocje bankowe będą na tyle interesujące, że się nimi zainteresujesz. Tak było w moim przypadku. 
[PWE] Wczesna emerytura - grudzień 2016 [PWE] Wczesna emerytura - grudzień 2016 Reviewed by Przemysław on 12/06/2016 Rating: 5

1 komentarz:

  1. Wczesne emerytury są możliwe i znam takie osoby, które z tego korzystają. Nawet jedna moja znajoma i to starsza kobieta bardzo chętnie robi wszelkie opłaty z użyciem systemów płatności online https://www.cashbill.pl/ bez najmniejszych problemów.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.