wtorek, 17 stycznia 2017

[PWE] Wczesna emerytura - styczeń 2017



Witam serdecznie w styczniowym wydaniu Projektu Wczesnej Emerytury! Celem Projektu Wczesnej Emerytury jest pokazanie, że regularne oszczędzanie pieniędzy jest świetnym sposobem na wcześniejsze zakończenie pracy na etacie :)

CZYTAJ: [PWE] Wczesna emerytura - grudzień 2016

Mimo, że jest dopiero 17 dzień stycznia to miesiąc pod kątem oszczędzania na emeryturę uważam za udany. Kolejne oszczędności powędrowały na konto oszczędnościowe w Banku Millenium. Skorzystałem kilka tygodni temu i założyłem promocyjny rachunek bankowy. Pisałem o tym także w grudniu. Jeśli wszystko dobrze pójdzie to w pod koniec marca dorzucę dodatkową stówkę zarobioną na tzw. "bankobraniu" do PWE. Dla mnie są to łatwe pieniądze, a konto samo w sobie po prostu zamknę po otrzymaniu premii.  

Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że środki prawdopodobnie wrócą do Raiffeisen Polbank na ~2% konto oszczędnościowe. Szału nie ma, ale lepsze to niż nic.

Jak zwykle, tabela z wpłatami + wykres.

(kliknij, aby powiększyć obraz)

W styczniu dorzuciłem odpowiednio na rachunek oszczędnościowy 3440,35 zł oraz 828 zł. Skąd wzięły się w/w kwoty? Pierwsza z nich to zysk netto z wynajmu nieruchomości w 2016 roku. Zanim pomyślisz "dlaczego tak mało?", odpowiem z góry - kredyt mieszkaniowy. :)

Nie są to kokosy, ale zważywszy na to, że nieruchomość sama się spłaca, jest dobrze.

(kliknij, aby powiększyć obraz)

Wpłacony kapitał: 9487,63 zł
Odsetki: 18,59 zł
Wartość PWE: 9506,22 zł.

828 złotych to w ostatnich miesiącach standardowa wpłata. 500 zł jak zwykle + dodatkowe 328 zł, które zarobiłem dodatkowo. Wszystko nadal wskazuje, że w kolejnych miesiącach dodatkowa wpłata się utrzyma. Póki jest, dorzucam na PWE, bo tych pieniędzy po prostu teraz nie potrzebuję.

Na 99% za miesiąc pyknie pierwsza granica w wysokości 10.000 złotych. 

Przy okazji zapraszam do polubienia mojej strony na Facebook:
https://www.facebook.com/wczesnaemerytura/

Póki co, zero "lajków", ale fajnie byłoby stworzyć społeczność i także tam wymieniać się wiedzą. Zapraszam i pozdrawiam.