Majątek netto - 01.10.2016

Zastanawiałem się stosunkowo długo, w jaki sposób rozgryźć temat majątku netto na moim blogu finansowym i doszedłem do wniosku, że podsumowania miesięczne będą się pojawiały regularnie, ale bez widocznych konkretnych liczb. Będą wykresy i zmiany procentowe, które powinny dobrze zobrazować stan majątku netto.

Ale po kolei. Z racji tego, że jest to pierwszy tego typu wpis na blogu, najpierw chciałbym przybliżyć nieco informacji o majątku netto.

Majątek netto = Majątek brutto - zobowiązania.

Do majątku brutto możesz zaliczyć:
  • dom / mieszkanie
  • samochód
  • gotówka i depozyty bankowe
  • akcje, TFI
  • inne nieruchomości
Dodajesz wartości poszczególnych jednostek majątku brutto i od tego odejmujesz swoje zobowiązania:
  • kredyty hipoteczne/samochodowe/gotówkowe
  • prywatne pożyczki u rodziny lub pracodawcy
  • karty kredytowe
I tak w prosty sposób jesteś w stanie obliczyć swój majątek netto.

Skład mojego majątku netto:
  • mieszkanie
  • gotówka i depozyty bankowe (PLN, EURO)
  • srebrne monety


Zmiana majątku netto względem poprzedniego miesiąca: 0,54 %.
Zmiana majątku netto względem początku roku: 584,34 %.

Niewielka zmiana względem września spowodowana jest wyjazdem wakacyjnym do Turcji, o którym napiszę wkrótce więcej informacji.

Powoli przymierzam się do oszczędzania w dolarach amerykańskich (jako dywersyfikacja depozytów) i inwestowania w fizyczne złoto. Chciałbym kupować niewielkie ilości złota, np. 1 uncję rocznie. Już takie zakupy uchronią moje oszczędności przed inflacją, a w perspektywie czasu pozwolą nieco zarobić (w sposób bezpieczny).

Jak możesz wyczytać z wykresu, mój majątek netto idzie powoli do góry, z czego jestem bardzo dumny. Powoli do celu. Wolno, ale regularnie także spada słupek zadłużenia (czerwony), który składa się w 99% z kredytu hipotecznego.

Mierzę zawsze wysoko i w planach mam podwojenie majątku netto do końca 2017 roku. Zobaczymy czy się uda zrealizować ten cel - wszystko jest możliwe!

Jeśli jesteś blogerem lub po prostu prowadzisz tego typu podsumowania w excelu, napisz komentarz pod tym wpisem z linkiem do swojego artykułu lub krótką notkę, co ciekawego słychać w Twoich finansach.

Wszystkiego dobrego!
Majątek netto - 01.10.2016 Majątek netto - 01.10.2016 Reviewed by Przemysław on 10/02/2016 Rating: 5

5 komentarzy:

  1. Ja również sprawdzam swoją Wartość Netto. Robię to regularnie co roku. Dzięki temu jestem w stanie sprawdzić, czy podjetę przeze mnie działania prowadzą mnie w dobrym kierunku. Czy moja wartość rośnie, czy przeciwnie, zmniejsza się. Oczywiście zalezy mi na tym, aby z roku na rok mieć coraz więcej pieniędzy a coraz mniej zobowiązań :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sprawdzać na bieżąco majątek netto (może być nawet raz na 3 lub 6 miesięcy), aby wiedzieć, na czym stoimy. Ja preferuję dziennik miesięczny, bo w każdym miesiącu się dużo dzieje ;)

      Jak to u Ciebie wygląda? Wykres leci w górę czy czasami potrafi się wahać?

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Bardzo interesujący wpis! Znalezione tu cenne myśli i wskazówki. https://www.bank-ranking.pl/ranking-kont-firmowych

    OdpowiedzUsuń
  3. Artykuł fascynujący! Zawiera wnikliwe spojrzenie, klarowne argumenty i inspirujące wnioski. Rewelacyjne źródło wiedzy! https://kasacjapojazdow24h.pl/

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.